Jako další vývoj řady BR S499.0 vznikly v polovině 70. let robustní lokomotivy S499.02. Kromě bočnic, které místo velkých oken dostaly široký větrací pás pro chlazení transformátoru, se skříň lokomotivy shodovala se stejnosměrnými lokomotivami typu E 469.3. Mezi lety 1975 a 1981 bylo u ČSD uvedeno do provozu celkem 86 kusů, které sloužily jak v čele nákladních, tak i osobních vlaků. V 80. letech některé z nich obdržely moderní jednoramenné sběrače a v roce 1988 byly přečíslovány na řadu 242. Detailně propracovaný model této lokomotivy je novinkou roku 2025. Specifikace: DC napájení analogové ovládání délka s nárazníky 189 mmšachta NEM + krátké spřáhlominimální rádius - 358 mmdigitální rozhraní NEM 658 PluX22 zvuk – lze dovybavit – dodatečná montáž zvukového dekodéru PIKO – číslo produktu 56622 digitálně ovladatelné vnitřní osvětlení kabiny strojvedoucího a strojovny (s dekodérem PluX22) venkovní osvětlení bílá/červená - svítí v závislosti na směru jízdyosvětlení pultu strojvedoucího Hlavní vlastnosti: novinka roku 2025digitálně ovladatelné osvětlení kabiny, strojovny a podvozku (s dekodérem PluX22)dva kovové jednoramenné sběrače proududetailně zpracované vybavení kabiny i strojovnyprecizně zasazená čelní oknarealistické barevné provedenídetailní zpracováníatraktivní designMěřítko: H0
Délka modelu: 189 mm
Minimální rádius: 358 mm
Napájení: DC
Ovládání: analogové
Osvětlení: ano
Zvuk: ne – lze dovybavit
Dopravce: RTI
Epocha: VI
Věk: 14+